militaria
OPEL P4 dodaj inne
Marka: OPEL
Model: P4
Produkcja: 1936 - 1936
Projektant: ---
Ilość egzemplarzy: 16
edytuj
dodaj zdjecie
Opis modelu:

Prezentowany egzemplarz to jeden z 16 wyprodukowanych Opli P4 w wersji pickup na zamówienie armii austriackiej w 1936 roku. Karoserię pojazdu na potrzeby wojskowe przystosowała firma Neubarth Karosserie Wormidt w Prusach Wschodnich, założona w 1859 roku, co potwierdza oryginalna tabliczka wewnątrz kabiny pojazdu. Z powodu słabych wyników podczas prób i testów wojskowych, nie kontynuowano produkcji. Eksportowane do Austrii pojazdy powróciły do Niemiec, gdzie prawdopodobnie wcielono je do armii, na co wskazywał odcień oryginalnego lakieru na pojeździe. W zakładach Opla produkowano model P4 w wersji cywilnej na znacznie większą skalę. Podczas II Wojny Światowej w siłach niemieckich znalazło się znacznie więcej Opli P4 w wersjach standardowych, oraz pod postacią małych ciężarówek. Ciężarówki P4 powstałe po 1936 roku były produkowane w postaci bardziej zbliżonej do standardowej wersji pojazdu. Podczas wojny Opel dostarczał armii niemieckiej również same podwozia modelu P4, które w wojskowych warsztatach adaptowane były jako imitacje lekkich czołgów czy pojazdy poczty polowej. Nie znany jest okres, ani historia przybycia pojazdu do polski. Wiadomo, że pojazd zmieniał właścicieli przynajmniej pięciokrotnie na terenie warszawy. Prezentowany egzemplarz przeszedł pięcioletnią gruntowną renowację obejmującą nawet najmniejsze podzespoły konstrukcyjne pojazdu. Do dnia dzisiejszego na świecie pozostały tylko 2 oryginalne pojazdy z serii 16szt. z 1936 r. w tym egzemplarz, który Państwo mają przyjemność oglądać.

OPEL P4
Wymiary zewnętrzne i waga
Dlugość 3760 mm
Szerokość 1540 mm
Wysokość 1840 mm
Rozstaw osi 2286 mm
Prześwit 205 mm
Masa własna 800 kg
Dopuszczalna masa 1300 kg
Ładowność i pojemność
Pojemność zbiornika paliwa 25 l
Pojemność bagażnika 852 l
Ładowność 500 kg
Maksymalna ilość pasażerów 2
Silnik
Typ 4-suw
Rodzaj dolnozaworowy
Skok tłoka ---
Średnica tłoka ---
Emisja CO2 ---
Stopień sprężenia ---
Pojemność 1,074
Moc 23 KM
Stosunek masy do mocy ---
Typ zapłonu elektryczny
Usytuowanie przód
Przeniesienie napędu Wał kardana
Rodzaj paliwa Benzyna
Chłodzenie ciecz
Ilość cylindrów 4
Ilość zaworów 8
Turbosprężarka nie
Materiał bloku silnika żeliwo
Materiał głowicy żeliwo
Ilość oleju w silniku ---
Typ oleju ---
Obieg wymuszony ---
Układ napędowy
Rodzaj manualna
Typ oleju w skrzyni ---
Ilość oleju w skrzyni ---
Ilość biegów 3 do jazdy naprzód plus 1 wsteczny
Napęd tylnonapędowy
Typ napędu ---
Sprzęgło suche jednotarczowe
Nadwozie i zawieszenie
Zawieszenie przód resory piórowe
Zawieszenie tył resory piórowe
Nadwozie oparte na ramie
Typ nadwozia inne
Ilość drzwi 2
Układ kierowniczy
Typ układu kierowniczego ---
Wspomaganie Nie
Średnica kierownicy ---
Układ hamulcowy
Przód brak
Tył mechaniczne po 2 szczeki na bęben
Średnica tarczy ---
Opony
Typ militarne
Rozmiar - przód 16""
Rozmiar - tył 16""
Osiągi
Prędkość maksymalna 85 km/h
Prędkość przy 1000 obr./min ---
Zużycie paliwa 8,5-9l l/100km
Czas na 1/4 mili ---
Przyśpieszenie 0-100 [km/h] ---
Moment obrotowy ---
Zasięg na baku paliwa ~280km km
Pozostałe dane
Generator prądnica
Napięcie akumulatora fabrycznie 6V obecnie 12V
Smarowanie rozrządu ---
Zasilanie gaźnik