przedwojenne
DKW NZ 250 dodaj inne
Marka: DKW
Model: NZ 250
Produkcja: 1938 - 1941
Projektant: ---
Ilość egzemplarzy: 26700
edytuj
dodaj zdjecie
Opis modelu:

Motory z serii NZ były najnowocześniejszymi maszynami produkowanymi przed II wojną światową. Właściciele marki DKW zdawali sobie sprawę z potrzeby stworzenia nowoczesnych, popularnych motocykli turystycznych, dlatego też prace nad tym motorem rozpoczęli już w roku 1936. Efektem tych prac był fakt, że modele NZ wyprzedzały zaawansowaniem technicznym swoją epokę o jakieś 10-15 lat.
Otrzymano motocykle nieskomplikowane, trwałe i stosunkowo tanie w produkcji. Przygotowując serię NZ zadbano o bezpieczeństwo jazdy, niezawodność i estetykę pojazdów. Zwolennicy marki DKW z radością przyjęli zastosowany w DKW NZ system sterowania tylnym hamulcem. Dźwignia hamulca tylnego znalazła się wreszcie pod palcami kierowcy. Nowe czterobiegowe silniki posiadały nożną i ręczną zmianę przełożeń. Skrzynię biegów można było wymontować i naprawić bez potrzeby rozbierania całego silnika. Sprzęgło napędzane łańcuchem pracującym w kąpieli olejowej, regulowane było ręcznie bez konieczności rozbierania silnika i użycia narzędzi. Za przygotowanie właściwej mieszanki paliwowo-powietrznej odpowiadały gaźniki Graetzin, Amal lub Bing. W układzie wydechowym zastosowano dwa rozbieralne tłumiki.Dla podniesienia komfortu jazdy zastosowano wydajny amortyzator skrętu z wygodną, duża gałką regulacyjną, mocowanie kierownicy w gumowych poduszkach przeciwdziałających przenoszeniu drgań i wygodne, profilowane siodło kierowcy. Wizerunku dobrego motocykla turystycznego dopełniał głęboki, dostatecznie osłaniający przedni błotnik, duży reflektor prawidłowo oświetlający drogę (DKW NZ wyróżniały się silnym światłem przedniej lampy), pojemny 14 litrowy zbiornik paliwa, obszerna skrzynka narzędziowa, mocny blaszany bagażnik umożliwiający zamocowanie pasażerskiego siodła i tylny błotnik z podnoszonym fartuchem ułatwiającym naprawę tylnego koła.
Modele NZ produkowane były o pojemnościach 250, 350 i 500.

DKW NZ 250
Wymiary zewnętrzne i waga
Dlugość 2090 mm
Szerokość ---
Wysokość 750 mm
Rozstaw osi 1355 mm
Prześwit ---
Masa własna 135 kg
Dopuszczalna masa ---
Ładowność i pojemność
Pojemność zbiornika paliwa 14 l
Pojemność bagażnika ---
Ładowność ---
Maksymalna ilość pasażerów 2
Silnik
Typ 2-suw
Rodzaj ---
Skok tłoka 68.0
Średnica tłoka 68.0
Emisja CO2 ---
Stopień sprężenia 5.9:1
Pojemność ---
Moc 9.0 KM
Stosunek masy do mocy ---
Typ zapłonu ---
Usytuowanie ---
Przeniesienie napędu ---
Rodzaj paliwa Mieszanka oleju z benzyną w stosunku 1:25
Chłodzenie ---
Ilość cylindrów 1
Ilość zaworów ---
Turbosprężarka ---
Materiał bloku silnika ---
Materiał głowicy ---
Ilość oleju w silniku ---
Typ oleju ---
Obieg wymuszony ---
Układ napędowy
Rodzaj ---
Typ oleju w skrzyni ---
Ilość oleju w skrzyni ---
Ilość biegów 4
Napęd ---
Typ napędu łańcuch rolkowy, jednorzędowy
Sprzęgło ---
Nadwozie i zawieszenie
Zawieszenie przód trapez
Zawieszenie tył sztywny
Nadwozie oparte na ramie
Typ nadwozia ---
Ilość drzwi ---
Układ kierowniczy
Typ układu kierowniczego ---
Wspomaganie ---
Średnica kierownicy ---
Układ hamulcowy
Przód ---
Tył ---
Średnica tarczy ---
Opony
Typ ---
Rozmiar - przód 3.00/19"
Rozmiar - tył 3.00/19"
Osiągi
Prędkość maksymalna 98 km/h
Prędkość przy 1000 obr./min ---
Zużycie paliwa 3 l/100km
Czas na 1/4 mili ---
Przyśpieszenie 0-100 [km/h] ---
Moment obrotowy ---
Zasięg na baku paliwa ---
Pozostałe dane
Generator ---
Napięcie akumulatora ---
Smarowanie rozrządu ---
Zasilanie gaźnik