Ford Capri Mk1 1700 GT (1970)

Ocena: 10.00

Zaloguj się aby dokonać oceny albumu

Marka Ford Capri
Model Mk1 1700 GT
Rocznik 1970
Typ coupe
Paliwo benzyna
Moc 75 KM
Pojemność 1699 cm3
Skrzynia biegów manualna
Oryginalny kolor błękitny
Aktualny kolor żółty

Dodatkowe informacje

Historia weterana

Ta wersja (Mk1) była produkowana od 1969 r do 1972 r. Ford oferował do tego auta całą gamę silników od pojemności 1,3 l, do 3,0 l oraz cztery standardy wykończenia wnętrza. Ten konkretny egzemplarz pochodzi z 1970 roku i posiada widlasty, czterocylindrowy silnik o pojemności 1699 cm3 z podniesionym stopniem sprężania i sportowym wałkiem rozrządu. Ma oznaczenie handlowe Capri 1700 GT. Wyposażenie wnętrza jest oznaczone jako XL. W tej wersji samochodów miał lampy przeciwmgłowe, dwubiegowe wycieraczki, dwutonowy klakson, deskę o sześciu wskaźnikach, radio, inną kierownicę, pasy z przodu, podłokietnik na tylnej kanapie i podgrzewaną tylna szybę. W 1970 roku wyprodukowano 42.768 egzemplarzy tego modelu. Kosztował on wtedy 7.745 DM. Jest oryginalnie wyposażony w szyberdach

Historia renowacji

Auto zostało kupione w czerwcu 2005 roku w Redzie pod Gdańskiem. O jego wcześniejszych losach praktycznie nic nie wiadomo, po za tym, że do Polski trafiło jako import marynarski. Po zakupie o własnych siłach przyjechało do Gliwic. Poprzedni właściciel był studentem i wystarczał mu fakt, że auto jeździ. Tymczasem auto mocno odbiegało od oryginału, a jego stan techniczny był tragiczny. Na przełomie 2005/2006 w aucie przeprowadzono remont blacharki, położono nowy lakier, wymienioną tapicerkę na fotelach, dano nową podsufitkę i wymienioną większość elementów, doprowadzając go do stanu ocenionego w opinii technicznej rzeczoznawcy na 75% zgodności z oryginałem. Między innymi wymieniono silnik i skrzynię biegów doprowadzając do spójności układ napędowy. Założono opony o właściwym rozmiarze. Po założeniu linki szybkościomierz zaczął mieć właściwe wskazania. Wymieniono szyby, bo były mocno porysowane. W klamkach i pokrywie bagażnika założono bębenki zamków, usunięto centralny zamek, którym zamykano auto. Wymieniono całą instalację elektryczną, wprowadzając styczniki zabezpieczające wszystkie obwody o wysokim obciążeniu prądowym. W kabinie założono środkową konsolę typową dla tego modelu. Zrezygnowano z oryginalnego wentylatora zamocowanego na wale silnika, na rzecz wentylatora napędzanego silnikiem elektrycznym. Jest to wentylator z późniejszych modeli Forda.

Wyposażenie oraz ciekawostki technologiczne

Zloty oraz imprezy

Ford jest bardzo aktywnym uczestnikiem imprez weterańskich. Dorobił się nawet przydomka Wszędobylskiego. Ma swoją stronę www.capri.pl/page/913 na której jest opis bojów remontowych i spis imprez wraz z fotorelacjami.

Zaloguj się aby skorzystać z tej opcji.

Właściciel

Krzysztof

śląskie

Musisz się zalogować, aby móc wysłać wiadomość.

Lista albumów użytkownika (3)